کد خبر: ۳۷۲۰۱
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۲ | ۲۳:۰۰
وزیر ارتباطات در آیین بهره برداری از پروژه فیبرنوری:

با اجرای پروژه فیبرنوری کشور در حوزه ارتباطات دچار تحول می شود | پروژه فیبرنوری شهر قزوین ظرف یکسال آینده به اتمام می رسد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با آغاز بهره برداری دسترسی فیبرنوری در قزوین، اجرای این پروژه را باعث تحول در کشور عنوان کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم بهره برداری از طرح فیبرنوری در موسسه فرهنگی و آموزشی غیردولتی متفکران، با اشاره به اینکه امروز روز مهمی برای استان قزوین در حوزه ارتباطات است، گفت: امروز بهره برداری از این زیرساخت پرسرعت و با کیفیت در این استان آغاز می شود و در آینده شاهد تحولی در این استان خواهیم بود.
وی افزود: در ابتدای این دولت تصمیم گرفته شد که مشکل سرعت اینترنت با این پروژه به صورت ریشه ای حل شود.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه ارتباطات ثابت در کشورهای پیشرفته مبتنی بر فیبر است، گفت: تا پایان دولت سیزدهم نیز با راه اندازی فیبرنوری منازل و کسب و کارها هم در حوزه ثابت و هم همراه کشور در این حوزه شاهد تحول خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه استان قزوین در این پروژه پیشرو بوده، افزود: امیدوارم با همراهی شهرداری ها این استان با اپراتور های مجری این طرح به اجرای این پروژه مهم سرعت دهند که منجر به تحول، ایجاد اشتغال، رفاه و امیدواری برای مردم می شود
زارع پور تصریح کرد: مدیران اپراتور شاتل قول داده اند که در صورت همراهی مدیریت شهری ظرف یکسال آینده به صورت کامل تحت پوشش این پروژه قرار گیرد.
در پایان این مراسم نیز با تست سرعت اینترنت واگذار شده به این مرکز بهره برداری از این پروژه در این شهر آغاز شد و در این تست سرعت به بالای ۹۳۰ مگابیت بر ثانیه رسید.
وزیر ارتباطات بعد از برنامه به بازدید عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها رفت و در این بازدید مدیران شرکت شاتل توضیحاتی درباره روند اجرای پروژه ارائه کردند.

ارسال نظرات
در آستانه برگزاری رویداد سالانه I/O انجام شد رونمایی گوگل از پیشرفت‌ جدید هوش‌ مصنوعی خود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 اردیبهشت 1403 نرخ تسلط بازار بیت‌کوین چه میزان است؟
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
وبگردی